Cara mudah untuk menjaga bateri motosikal untuk kekal tahan lama dan cekap

Keputusan imej bagi motor

Cara mudah untuk menjaga bateri motosikal untuk kekal tahan lama dan cekap

 

Berita baik untuk pengguna motosikal, bersama-sama dengan perkembangan teknologi elektrik starter pada motosikal. Ini mempunyai kesan ke atas bagaimana memulakan enjin kenderaan beroda dua yang sedang ditinggalkan secara manual. Ini adalah kerana menggunakan elektrik stater adalah lebih praktikal dan mudah.

Tetapi Tahukah anda?, bahawa mengubah enjin motosikal yang menggunakan kick stater atau dengan kaedah manual sebenarnya mempunyai banyak manfaat, terutamanya untuk ketahanan daripada tenaga dan penggunaan bateri yang tidak cukup cepat.

 

Well, melalui artikel ini, kita akan benar-benar meneliti kelebihan menggunakan kick starter secara manual:

 

Imej berkaitan

 

 

Satu – kelebihan menghidupkan Motor terutamanya pada waktu pagi secara manual tidak dapat dirasai secara langsung, tetapi untuk jangka masa panjang ia adalah sangat penting.

Kedua – daripada sejumlah maklumat, salah satu sebab adalah, kerana dalam mengisi tenaga bateri melalui prestasi enjin. Jadi sebelum enjin dihidupkan tenaga dalam bateri bukanlah maksima. Kami mengesyorkan supaya awda memasang enjin motor pada waktu pagi sebaik-baiknya oleh manual.

Ketiga – dalam menghidupkan motor menggunakan elektrik stater juga Parit tenaga yang besar dalam bateri motor. Jika dilakukan secara manual beban bateri tersebut akan dikurangkan dan Bilakah enjin menghidupkan tenaga bateri boleh dicas dahulu.

Oleh itu tiga manfaat menggunakan starter manual kick untuk motosikal anda, supaya bateri motosikal adalah lebih cekap dan tahan lama.

 

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *